torsdag 22 januari 2015

HUR BLIR MAN IHOP MED NÅGON?

Ännu en gång hjälper UMO mig att sprida livs viktig kunskap till er mina vänner,
idag är det gällande hur man gör när man är kär och vill bli ihop med någon.
Här kommer några tips från läsare skickat in till UMO:
”Träffar man en människa under en period och bygger upp mer känslor, umgås mer och mer, så kommer detta av sig självt. Man liksom bara blir tillsammans. Sen är ju jag en datumnörd och tycker det är jätteviktigt att veta vilket datum exakt, men det får man lista ut lite längre fram när man är säker på sin sak. Ha!”
”Att berätta för någon att man tycker om den personligen, är enligt mig det modigaste som finns, telefon är också modigt, sms lite mindre modigt. Försök att göra det på ett sätt så du inte skäms för det du vill säga.”
”Världens klichéfråga egentligen, man får helt enkelt ta mod till sig och prata med personen, eller om man känner varandra väl så kan man börja flirta lite. Är personen så puckad så han eller hon inte fattar, får man se till att man säger det eller att någon annan gör det lite diskret.”
”För att bli tillsammans med någon gäller det ju såklart att visa att du är tillgänglig och att du är intresserad av personen. Du kan ju alltid lägga in några hintar om vad du vill. Bjud ut personen för att kanske ta en fika på ett café i stan, starta en konversation och fråga mycket om personen (inte för mycket såklart, du vill ju inte framstå som att du är besatt). Vi människor älskar att vara egoistiska och därav är det trevlig att få prata om sig själv. Eller så kan du bara strunta totalt i vad jag har sagt och bara låta ödet använda sin magi. ”If it’s meant to be, it will happen”, den teorin lever i alla fall jag efter, men sen kan man ju alltid hjälpa moder natur på vägen genom att visa att man är tillgänglig.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar