torsdag 22 januari 2015

En ny tid börjar och inget kommer att vara som förr…

Egentligen kommer det mesta att vara som förr men det låter ju knappast lika spännande som att en ny tid börjar och att stora omvälvningar är på väg till vår lilla tidning. Vad är det då egentligen som har hänt? Ja, som vissa redan vet så ska vår kära redaktionsansvarige, Em, flytta till Kalmar och studera något intressant (jag tror att det hade med foto och så att göra men jag är inte helt säker). Följden blir att ingen längre ser till att tidningen fortsätter att ge ut spännande, om än inte särskilt många, inlägg att läsa för stora och små.
Vad blir det av allt nu!?!?! hör jag för mitt inre hur en besviken skara trogna anhängare skriker.
Jag kanske inbillar mig de fanatiska beundrarna men visst är det ändå mysigt att läsa lite om vad som händer i vår lokalavdelning ibland? Det tycker i alla fall jag och därför har jag och valberedningen och styrelsen typ (jag låtsas ofta att jag är gammal och vis men egentligen har jag inte koll på nånting) stoppat in mig som ”vikarierande tillsvidare typ i styrelsen fast suppleant och redaktionsansvarigersättare” för resten av Ems mandatperiod (fram till höstmötet). Kort och gott innebär det väl att det kommer att vara jag som ber folk att skriva saker och tacksamt tar emot alla fina och roliga saker som ni får för er att skriva och skicka till mig.
Vem är jag då? Det kan ju verka lite spontant och oväntat att jag bara hoppar in och tar Ems plats såhär men om ni tittar under redaktionsfliken så kan ni faktiskt se att jag redan är med i redaktionen sen tidigare och har skrivit lite dumheter. All sån där information som kan vara kul att ha står nog där så det finns ingen mening med att jag sitter och upprepar mig. Istället tänker jag ställa ett par retoriska frågor:
Vad ska vi börja med nu då? Såklart så är de regelbundna berättelserna om vandringar och tårtbak viktiga och jag hoppas att de som skriver så fint fortsätter att göra det. Mental kaka på er!!!
Fortsätt så och mer därtill så kommer det säkert att bli bäst!
Vad kan vi göra mer av? Jag har tiotals idéer till vad som borde göras men jag hoppas att ni har miljontals! Under terminen tänker jag fixa åtminstone ett möte med redaktionen och alla som vill vara med och skriva eller rita eller bara skratta och vara glada. Jag tänker fixa en massa kakor till det mötet (Kirre vill kanske hjälpa?) så kom om du har minsta lilla idé som du tror skulle kunna förverkligas eller om du bara vill ha kul (det är kul att göra en tidning!).
Vi ses i trycksvärtans magiska vår.
Puss och kräm
Balder – vikarierande Em

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar